228 Views

Documento: Χρυσάφι σε ανύπαρκτες ιστοσελίδες κατά το προεκλογικό 2014

Ως όχημα για τη διανομή διαφημιστικών κονδυλίων σε ημέτερους φαίνεται ότι χρησιμοποιήθηκε το ΚΕΕΛΠΝΟ επί των ημερών της συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ – ΝΔ, όπως και για τις ανάγκες προβολής πολιτικών προσώπων.

Εκατομμύρια ευρώ κρατικού χρήματος μοιράστηκαν δεξιά και αριστερά πέρα από κάθε έννοια ανταποδοτικότητας σε ό,τι αφορά τη διαφημιστική προβολή του ΚΕΕΛΠΝΟ, ειδικά το 2014 που ήταν προεκλογική χρονιά. Σύμφωνα με πόρισμα ελέγχου της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους για το 2014, το οποίο είχε δημοσιοποιηθεί από το περιοδικό Hot Doc (τεύχος 102), ο προϋπολογισμός του κέντρου για το 2014 ήταν 56.500.000 ευρώ. Οι προμηθευτές του ΚΕΕΛΠΝΟ έλαβαν συνολικά 15.158.234 ευρώ. Από αυτά, τα 5.868.309 διατέθηκαν για «επικοινωνία», δηλαδή, σύμφωνα με το πόρισμα, το 40% των δαπανών του.

Εκτός από γνωστά ΜΜΕ (εφημερίδες, κανάλια, ιστοσελίδες), ανύπαρκτες ιστοσελίδες εμφανίζονται να συνάπτουν συμβάσεις δεκάδων ή ακόμη και εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, παρά το γεγονός ότι η επισκεψιμότητά τους είναι από μηδαμινή έως ανύπαρκτη. Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις ιστοσελίδες εμφανίζονται να έχουν δημιουργηθεί λίγο προτού υπογραφούν οι επίμαχες συμβάσεις με το ΚΕΕΛΠΝΟ, ενώ κάποιες άλλες αρχίζουν να λειτουργούν αφού πρώτα έχουν υπογράψει σύμβαση με το ΚΕΕΛΠΝΟ. Πρόκειται για παγκόσμια πρωτοτυπία που μόνο στην Ελλάδα της… αριστείας θα μπορούσε να συμβεί. Ενας κρατικός φορέας να συνάπτει σύμβαση με ένα ΜΜΕ το οποίο ακόμη δεν έχει ξεκινήσει τη… λειτουργία του.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί ο τρόπος με τον οποίο υπογράφτηκαν οι επίμαχες συμβάσεις των διάφορων ΜΜΕ με το ΚΕΕΛΠΝΟ. Οπως προκύπτει από τα αρχεία της διαφημιστικής δαπάνης του οργανισμού, τα ποσά δίνονταν μέσω της υπογραφής διαδοχικών συμβάσεων οι οποίες δεν ξεπερνούσαν κάθε φορά τις 20.000 ευρώ. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλιζόταν ότι για τις συγκεκριμένες συμβάσεις δεν απαιτούνταν έγκριση από το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού.

Από τα αρχεία της διαφημιστικής δαπάνης του ΚΕΕΛΠΝΟ το 2014 προκύπτει επίσης και κάτι ακόμη. Σε πολλά από τα ΜΜΕ στα οποία δίνονταν τα «χρυσά» κονδύλια αναγράφεται και το όνομα κάποιου πολιτικού προσώπου. Το ερώτημα βέβαια που τίθεται είναι κατά πόσο τα πολιτικά πρόσωπα μεσολάβησαν προκειμένου τα συγκεκριμένα ΜΜΕ να λάβουν τα διαφημιστικά κονδύλια του ΚΕΕΛΠΝΟ με αντάλλαγμα την προβολή τους και μάλιστα σε προεκλογικό χρόνο. Την ώρα δηλαδή που οι τότε κυβερνήσεις προχωρούσαν σε περικοπές μισθών και συντάξεων και περιόριζαν τις δαπάνες για την υγεία και την παιδεία με αρνητικές κοινωνικές επιπτώσεις, τα ίδια πολιτικά πρόσωπα να χρησιμοποιούσαν κρατικό χρήμα για τη δική τους προβολή και επιβίωση. Εκτός και αν σε ορισμένες περιπτώσεις πολιτικά πρόσωπα συνδέονταν με τις διάφορες ιστοσελίδες με σχέσεις ιδιοκτησίας είτε άμεσα είτε έμμεσα.

Για παράδειγμα, σε ό,τι αφορά το site thepaper.gr, το οποίο φέρεται να έλαβε 70.000 ευρώ και κατατάσσεται στη 16.825η θέση σύμφωνα με το similarweb.gr, αναγράφεται σε παρένθεση το όνομα «Βενιζέλος». Είναι άγνωστο αν μεσολάβησε ο πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Βαγγέλης Βενιζέλος προκειμένου να δοθούν τα χρήματα αυτά στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Αλλη περίπτωση έχει να κάνει με τη χορήγηση διαφημιστικών κονδυλίων του ΚΕΕΛΠΝΟ σε τρία ΜΜΕ της Αργολίδας. Πρόκειται για τα argloikeseidiseis.gr, την εφημερίδα «Δημοσιογράφος» και το parapolitikargolida.gr, τα οποία σύναψαν συμβάσεις με το ΚΕΕΛΠΝΟ ύψους 16.000 ευρώ και για τα τρία μαζί. Είναι χαρακτηριστικό ότι για τις επίμαχες συμβάσεις αναγράφεται το όνομα «Ανδριανός», που πιθανώς παραπέμπει στον βουλευτή και πρώην υφυπουργό της ΝΔ Γιάννη Ανδριανό, ο οποίος εκλέγεται στην Αργολίδα.

Σε άλλη περίπτωση, το περιοδικό «Wish», που κυκλοφορεί στη Λάρισα και στον Βόλο και φέρεται να ανήκει στον δημοσιογράφο Σωτήρη Πολύζο, έλαβε συνολικά 8.000 ευρώ μέσω της υπογραφής συμβάσεων με το ΚΕΕΛΠΝΟ αξίας 1.000 ευρώ η καθεμία. Σε αυτή την περίπτωση αναγράφεται το όνομα «Μακρή», παραπέμποντας στην πρώην υφυπουργό Υγείας και βουλευτή της ΝΔ Ζέττα Μακρή.

Ανύπαρκτες ιστοσελίδες

Προσπαθώντας να διερευνήσουμε τις ιστοσελίδες που πήραν χρήματα από το ΚΕΕΛΠΝΟ οδηγηθήκαμε σε κάποιες τις οποίες το πιθανότερο είναι να έχουν δει μόνο μερικές δεκάδες ζευγάρια μάτια. Διαπιστώσαμε όμως ότι υπάρχουν και κάποιες που δεν λειτουργούν. Στην προσπάθειά μας να ερευνήσουμε την πιθανότητα να πρόκειται για ιστοσελίδες που δεν λειτούργησαν ποτέ οδηγηθήκαμε στο site web.archive.org. Είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που διαθέτει στοιχεία για 324 δισεκατομμύρια ιστοσελίδες και χρησιμοποιείται από όσους θέλουν να διαπιστώσουν ποιο χρονικό διάστημα λειτουργούσε οποιαδήποτε ιστοσελίδα στον κόσμο, ακόμη και αν δεν λειτουργεί πια. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι εφόσον μιλάμε για βάση δεδομένων που περιλαμβάνει παραπάνω από 324 δισ. ιστοσελίδες είναι δύσκολο κάποια από τις επίμαχες που ερευνήσαμε να μην περιλαμβανόταν σε αυτήν. Τα ευρήματα της δημοσιογραφικής μας αναζήτησης ήταν εντυπωσιακά.

Η ιστοσελίδα ellinesdimarxoi.gr, που έλαβε 48.000 ευρώ, δεν λειτουργεί πια. Φαίνεται όμως ότι δεν λειτούργησε ποτέ. Αναζητώντας τη στο web.archive.org βρίσκουμε ότι δεν μεταφορτώθηκε ποτέ στον κυβερνοχώρο. Αν αυτό ισχύει, είναι απορίας άξιο πού και σε ποιον δόθηκαν τα χρήματα από το ΚΕΕΛΠΝΟ.

Καμία πληροφορία δεν ήταν δυνατό να βρεθεί ούτε αναφορικά με το ιστορικό της ιστοσελίδας www.amesa.gr και το αν υπήρξε ποτέ. Αυτό που στάθηκε δυνατόν να ανευρεθεί ήταν οι 16.000 ευρώ που λαμβάνει από το ΚΕΕΛΠΝΟ. Στην ίδια ακριβώς κατηγορία ανήκουν και άλλες ιστοσελίδες, όπως agriniopost.gr, kontrolnews.gr, newsface.gr και agriniomandata.gr. Στην πρώτη χορηγούνται 15.000 ευρώ, στη δεύτερη 45.000, στην τρίτη 105.000 ενώ στην τέταρτη 135.000 ευρώ. Φαίνονται πολλά λεφτά για ιστοσελίδες που δεν μπορεί καν να διαπιστωθεί αν έχουν υπάρξει ποτέ…

Ιστοσελίδες με χαμηλή επισκεψιμότητα

Το Documento παραθέτει ενδεικτικά μια σειρά κραυγαλέων περιπτώσεων ιστοσελίδων χαμηλής επισκεψιμότητας, επομένως και εμπορικότητας, οι οποίες έλαβαν διαφήμιση από το ΚΕΕΛΠΝΟ το 2014. Υπάρχουν κάποιες που έχουν τόσο χαμηλή επισκεψιμότητα ώστε εμφανίζονται –στο site similarweb.gr, το οποίο θεωρείται από τα πιο αξιόπιστα σε σχέση με την κατάταξη των ιστοσελίδων– να βρίσκονται ακόμη και κάτω από την 600.000ή θέση ως προς τη δημοφιλία τους στο σύνολο των ελληνικών ιστοσελίδων. Ακόμη χειρότερα, υπάρχουν και αρκετές άλλες που βρίσκονται ακόμη χαμηλότερα στη συγκεκριμένη λίστα, με αποτέλεσμα να μην εμφανίζονται καν πληροφορίες για την κατάταξή τους. Ερευνώντας τον κατάλογο με τα Μέσα –ειδικά τις ιστοσελίδες– που λαμβάνουν χρήματα από το ΚΕΕΛΠΝΟ για διαφημιστική προβολή, διαπιστώνει εύκολα κανείς ότι το να είχε μια ιστοσελίδα ανύπαρκτη επισκεψιμότητα και επιρροή δεν λειτουργούσε αποτρεπτικά για το ΚΕΕΛΠΝΟ. Αντίθετα, μοιάζει να έγινε ο κανόνας.

Η ιστοσελίδα www.defencenews.gr έχει αριθμό κατάταξης στο σύνολο των ελληνικών ιστοσελίδων 180.937 και όμως σε τριμηνιαία σύμβαση που υπογράφεται την 1η Δεκεμβρίου 2014 λαμβάνει από το ΚΕΕΛΠΝΟ 5.000 ευρώ. Μάλιστα, παρόλο που τα επίσημα στοιχεία δείχνουν πόσο χαμηλή είναι η δημοφιλία της ιστοσελίδας, στη σύμβαση αναγράφεται ότι αυτή «είχε 117 χιλιάδες επισκέψεις μόνο τον Σεπτέμβριο του 2014».

Στη θέση 670.163 όσον αφορά την κατάταξή της στο σύνολο των ελληνικών ιστοσελίδων βρίσκεται η ιστοσελίδα www.onecon.gr, όμως κατορθώνει να καρπωθεί 5.000 ευρώ από το ΚΕΕΛΠΝΟ. Τα παραδείγματα δεν σταματούν εδώ.

Χορηγία από το ΚΕΕΛΠΝΟ λάμβαναν ακόμη και τα ιστολόγια. Συγκεκριμένα, το fimotro.blogspot.com λαμβάνει 12.000 ευρώ, σύμφωνα με σύμβαση που υπογράφεται με το ΚΕΕΛΠΝΟ στις 22 Αυγούστου 2014. Το εν λόγω βρίσκεται στον αριθμό 7.302 αναφορικά με την επισκεψιμότητα που δέχεται στο σύνολο των ελληνικών ιστοσελίδων. Στην επίμαχη σύμβαση βέβαια αναγράφεται ότι «ο συγκεκριμένος ιστοχώρος αποτελεί το πρώτο σε επισκεψιμότητα ενημερωτικό ιστολόγιο».

Στη λίστα εμφανίζεται και το www.perrisyrou.gr, το προσωπικό ιστολόγιο του Βαγγέλη Περρή για θέματα που αφορούν τη Σύρο! Η επισκεψιμότητά του είναι τόσο χαμηλή που δεν υπάρχουν πληροφορίες κατάταξής του· παρ’ όλα αυτά λαμβάνει 48.000 ευρώ.

Στην 689.646η θέση στο σύνολο των ελληνικών ιστοσελίδων βρίσκεται η ιστοσελίδα www.goodnews.gr. Και όμως παίρνει από το ΚΕΕΛΠΝΟ 15.000 ευρώ… Η ιστοσελίδα alatikaipiperi.gr ασχολείται με θέματα μαγειρικής, χορηγείται ωστόσο από το ΚΕΕΛΠΝΟ με χρηματικό ποσό που προκαλεί δέος: 160.000 ευρώ! Στη σύμβαση με το ΚΕΕΛΠΝΟ αναφέρεται πως η συγκεκριμένη ιστοσελίδα είναι ειδησεογραφική και μάλιστα «με δυναμική επισκεψιμότητας, αποτελεί έναν σημαντικό χώρο». Εκτός του ότι δεν κατορθώσαμε να βρούμε κάποια είδηση στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, πέρα από πολύ ενδιαφέροντα θέματα μαγειρικής, αναζητήσαμε τον αριθμό κατάταξής της για να διαπιστώσουμε τη «δυναμική επισκεψιμότητας». Βρίσκεται στην 77.079η θέση…

Σε ιδιαιτέρως χαμηλά επίπεδα κυμαίνεται η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας www.mensplanet.gr, αφού βρίσκεται στην 120.772η θέση της σχετικής λίστας. Θα φανταζόταν κανείς ότι κάτι τέτοιο θα λειτουργούσε αποτρεπτικά προκειμένου να λάβει χρήματα από το ΚΕΕΛΠΝΟ. Και όμως, το συνολικό ποσό που καρπώνεται η ιστοσελίδα είναι 32.000 ευρώ.

Το ίδιο ακριβώς ποσό παίρνει και η ιστοσελίδα www.secret-life.gr, όμως η θέση της στη σχετική κατάταξη δεν είναι και πολύ καλύτερη. Συγκεκριμένα βρίσκεται στον αριθμό 72.330. Το ποσό των 32.000 ευρώ φαίνεται να έχει την τιμητική του σε ιστοσελίδες με σχεδόν μηδενική επισκεψιμότητα, αφού τόσο λαμβάνει και η www.invitromagazine.gr ενώ βρίσκεται στην 45.341η θέση. Την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας συναγωνίζεται η www.defile.gr, που μολονότι βρίσκεται στη θέση 39.032 παίρνει από το ΚΕΕΛΠΝΟ 15.000 ευρώ.

Οι ιστοσελίδες healthpress.gr και medicalpress.gr λαμβάνουν μαζί 16.000 ευρώ. Η μεν πρώτη βρίσκεται στην 30.499η θέση, ενώ για τη δεύτερη όχι απλώς δεν υπάρχουν πληροφορίες κατάταξης, αλλά στο Facebook συγκεντρώνει μόλις 37 likes. Και όμως το ΚΕΕΛΠΝΟ θεωρεί ότι και αυτά συνιστούν κατάλληλα μέσα για διαφημιστική προβολή.

Ο κατάλογος βέβαια δεν σταματά εκεί. Η ιστοσελίδα argolikeseidiseis.gr βρίσκεται στη θέση 439.260 και καρπώνεται 3.000 ευρώ, η sportsland.gr που βρίσκεται στην 153.619η θέση και λαμβάνει 5.000 ευρώ, ενώ η www.protieidisi.gr επιβραβεύεται από το ΚΕΕΛΠΝΟ για την κατάταξή της στη θέση 258.768 με 16.000 ευρώ. Συνολικά 42.000 ευρώ λαμβάνει η ιστοσελίδα www.adapokrites.gr, που κατατάσσεται στην 7.525 θέση στη σχετική λίστα.

Ανοίγουν ιστοσελίδες για να πάρουν τη σύμβαση

Υπάρχει όμως ακόμη μία κατηγορία ιστοσελίδων οι οποίες λαμβάνουν χρήματα από το ΚΕΕΛΠΝΟ προκαλώντας έκδηλες απορίες για το πώς γίνεται να προτιμήθηκαν. Και αυτό γιατί –σύμφωνα με στοιχεία από το web.archive.org– είτε άνοιξαν λίγο προτού υπογράψουν τη σύμβαση και έκλεισαν λίγο μετά είτε –ακόμη χειρότερα– φέρονται να υπογράφουν τη σύμβαση προτού καν αρχίσει η λειτουργία τους.

Η ιστοσελίδα attikanews.gr λαμβάνει συνολικά –μέσω εννέα συμβάσεων– το ποσό των 135.000 ευρώ. Η πρώτη σύμβαση υπογράφεται στις 3 Φεβρουαρίου 2014. Και όμως στο web.archive.org εμφανίζεται να λειτουργεί για πρώτη φορά στις 9 Μαρτίου 2014 και να κλείνει λίγους μήνες μετά, στις 22 Ιανουαρίου 2015. Περιττό να ειπωθεί ότι είχε τόσο χαμηλή επισκεψιμότητα που δεν στάθηκε δυνατό να εντοπιστεί η κατάταξή της.

Ανάλογη περίπτωση αποτελεί η ιστοσελίδα xamparia.gr. Λαμβάνει επίσης 135.000 ευρώ μέσω εννέα συμβάσεων με το κέντρο. Η πρώτη εξ αυτών έχει ημερομηνία 30 Ιανουαρίου 2014, όμως εμφανίζεται να λειτουργεί για πρώτη φορά στις 2 Μαρτίου 2014 και να κλείνει στις 28 Δεκεμβρίου 2014. Στην εν λόγω κατηγορία μπορεί να συμπεριληφθεί και η ιστοσελίδα alatikaipiperi.gr που προαναφέρθηκε, αφού φέρεται να αρχίζει να λειτουργεί από τις 3 Μαρτίου 2014 αλλά υπογράφει την πρώτη σύμβαση στις 17 Φεβρουαρίου του ίδιου έτους. Το focusfm.gr λαμβάνει 36.000 ευρώ –πρώτη σύμβαση 6 Μαΐου–, αλλά στο web.archive.org εμφανίζεται να λειτουργεί από τις 22 Φεβρουαρίου 2014.

Στις 11 Μαΐου 2014, σύμφωνα με την ίδια ηλεκτρονική πλατφόρμα, αρχίζει η λειτουργία του aegeantoday.gr κι όμως κατορθώνει να λάβει μέσω δύο συμβάσεων της ίδιας χρονιάς 96.000 ευρώ! Η πρώτη σύμβαση με την ιστοσελίδα, η οποία δεν λειτουργεί από τον Σεπτέμβριο του 2017, γίνεται δύο μήνες μετά την έναρξη της λειτουργίας της. Αντίστοιχα, και η Onecon.gr ανοίγει στις 11 Μαΐου 2014, για να της χορηγήσει λίγους μήνες αργότερα το ΚΕΕΛΠΝΟ 5.000 ευρώ.

Το ίδιο ισχύει και για την ιστοσελίδα του ένθετου περιοδικού «Secret Life» της εφημερίδας «Παραπολιτικά», η οποία μολονότι εμφανίζεται να λειτουργεί από τις 13 Νοεμβρίου 2014 καρπώνεται 32.000 ευρώ. Στον εν λόγω κατάλογο συγκαταλέγονται και δύο από τα ηλεκτρονικά μέσα του Σπύρου Ριζόπουλου. Συγκεκριμένα, η ιστοσελίδα idradio.gr φέρεται να ανοίγει στις 18 Μαρτίου 2014 και να παίρνει ύστερα από μερικούς μήνες 60.000 ευρώ, ενώ το onlinehealth.gr –βρίσκεται στην 160.165η θέση στην πανελλήνια κατάταξη– εμφανίζεται να ανοίγει στις 16 Αυγούστου 2014 και να υπογράφει μερικές μέρες νωρίτερα σύμβαση με το ΚΕΕΛΠΝΟ, καρπωνόμενο συνολικά 40.000 ευρώ.

Σύμβαση με οπωροπώλη!

Μάλλον το πιο παράδοξο που εντοπίστηκε στον κατάλογο των Μέσων που λαμβάνουν αφειδώς δεκάδες χιλιάδες ευρώ από το ΚΕΕΛΠΝΟ ήταν η περίπτωση της ιστοσελίδας www.egiakoumis.gr: φέρεται να λειτουργεί από τις 30 Ιανουαρίου 2014 και παρ’ όλα αυτά λαμβάνει 4.000 ευρώ χωρίς καν να εμφανίζεται στην πανελλήνια κατάταξη των ελληνικών ιστολογίων, αλλά αυτό είναι το λιγότερο. Οπως διαβάζουμε στο διαβιβαστικό της επίμαχης σύμβασης, φαίνεται ότι ακυρώθηκε για αδιανόητο λόγο: «Δεν κάναμε τη σύμβαση είπα στη Μαρία να τη σταματήσει γιατί είχε φορολογική οπωροπαντοπώλη». Θαυμαστά τα έργα του ΚΕΕΛΠΝΟ…

Λεφτά και στον συνέταιρο του Αδωνη

Οι ιστοσελίδες iraklismedia.gr και blueskytv.gr, ιδιοκτησίας Νικηφόρου Κισσανδράκη, έλαβαν συνολικά από το ΚΕΕΛΠΝΟ 75.000 ευρώ την περίοδο υπουργίας του Αδωνη Γεωργιάδη. Ο Ν. Κισσανδράκης όμως υπήρξε συνεταίρος του Αδ. Γεωργιάδη και αυτό γιατί είναι μέλη στο ΔΣ της εταιρείας ΑΛΣ – Εκδόσεις – Εκδρομές – Συνέδρια ΑΕ. Το σημαντικότερο είναι όμως πως μολονότι ο Αδωνης αποχώρησε από το ΔΣ της εταιρείας το 2007, παραμένει μέτοχός της. Και αυτό γιατί η Ελληνική Αγωγή, η εκδοτική εταιρεία των αδελφών Γεωργιάδη, κατέχει το 49% των μετοχών της ΑΛΣ, γεγονός που καθιστά τους Αδ. Γεωργιάδη και Ν. Κισσανδράκη συμμετόχους.

Οι «πρωταθλητές»

Η newpost.gr, όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία του ΚΕΕΛΠΝΟ, έλαβε συνολικά για το 2014 περί τις 109.800 ευρώ. Πρόκειται για την ιστοσελίδα η οποία φέρεται να ανήκει στον γνωστό δημοσιογράφο Τάκη Χατζή. Από το σύνολο των χρημάτων οι 64.800 αφορούσαν την υπογραφή τεσσάρων συμβάσεων με το ΚΕΕΛΠΝΟ μηνιαίας διάρκειας, αξίας 16.200 ευρώ η καθεμία. Οι υπόλοιπες 45.000 ευρώ αφορούσαν την υπογραφή τριών συμβάσεων αξίας 15.000 ευρώ η καθεμία για τρίμηνη χρονική διάρκεια.

Μεταξύ των ομίλων ΜΜΕ που έλαβαν τα υψηλότερα ποσά συγκαταλέγεται και ο όμιλος Real του δημοσιογράφου Νίκου Χατζηνικολάου, με συνολικό ποσό 180.000 ευρώ για το 2014. Συγκεκριμένα, η ιστοσελίδα enikos.gr σύναψε με το ΚΕΕΛΠΝΟ τρεις συμβάσεις των 15.000 ευρώ με τρίμηνη χρονική διάρκεια, ενώ η εφημερίδα «Real News» σύναψε επίσης τρεις συμβάσεις ισόποσες με της ιστοσελίδας. Οι υπόλοιπες 45.000 προέρχονται από τρεις συμβάσεις τρίμηνης διάρκειας που υπέγραψε με το ΚΕΕΛΠΝΟ αξίας 15.000 ευρώ η καθεμία με την ιστοσελίδα www.nowdoctor.gr.

Σε 270.000 ευρώ ανέρχεται το ύψος των συμβάσεων που είχε υπογράψει ο όμιλος των Μέσων του δημοσιογράφου Νίκου Ευαγγελάτου. Αναλυτικά, σε 60.000 ευρώ ανερχόταν το ύψος τεσσάρων συμβάσεων ύψους 15.000 ευρώ με την ιστοσελίδα newsit.gr και ακριβώς το ίδιο (τέσσερις των 15.000 ευρώ) για την iatropedia.gr, το ίδιο για την tlife.gr, 45.000 ευρώ για την onalert.gr και από 15.000 για τις zappit.gr, caremarket.gr και dogma.gr.

Σε 145.000 ευρώ ανέρχονται τα χρήματα που έλαβε ο όμιλος των Μέσων τα οποία φέρεται να ανήκουν στον γνωστό επικοινωνιολόγο Σπ. Ριζόπουλο. Συγκεκριμένα, η ιστοσελίδα rizopoulospost.com φέρεται να σύναψε συμβάσεις 45.000 ευρώ (τρεις των 15.000 ευρώ), ενώ 60.000 ευρώ (τέσσερις των 15.000 ευρώ) φέρεται να έλαβε το idradio.gr και 40.000 ευρώ (4 επί 10.000 ευρώ) το onlinehealth.gr.

e-Grevena Portal